Książki

Seria Sofijka – książeczki do odkrywania czytania to książki wspierające naukę czytania dzieci w wieku 5-8 lat:

2Paweł_Gaweł
Abecadło – Julian Tuwim
3abecadło
Okulary – Julian Tuwim
1PanHilary
Paweł i Gaweł – Aleksander Fredro

Sprawdź ceny w naszym sklepie !

Seria Sofijka – książeczki do odkrywania czytania to:

  • mądre spędzanie czasu,
  • klasyka polskiej literatury,
  • nauka czytania przez zabawę,
  • duża czcionka i ciekawe zadania edukacyjne,
  • różnorodność zadań i poziomu trudności,
  • ćwiczenie pamięci i czytania ze zrozumieniem,
  • wspieranie kreatywności i twórczości dziecka,
  • świetny pomysł na prezent, podróż, zabawę podczas oczekiwania na wizytę u lekarza,
  • wygodny, zeszytowy format (A5)
  • społeczność rodziców, którzy dbają o rozwój swoich dzieci (dołącz)

Ćwiczenia oparte na współczesnych metodach pedagogiki zabawy zostały
stworzone przez zespół metodyków, pedagogów i rodziców.
Co kryje się w książeczkach do odkrywania czytania?

Sofijka-1

• wiersz z dużymi literami do czytania,

• naklejki do ilustracji kreowania,

• ćwiczenia do edukowania,

• dodatkowe pytania,

• obrazek do pokolorowania,

• punkty do zbierania,

• Dyplom Odkrywcy czytania

Seria “Opowieści z morałem”

Jest to historia oparta na bajce Ezopa, która porusza niezwykle ważny temat jakim jest przyjaźń.

Ta książka o uniwersalnym przesłaniu przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci rozpoczynających swoją przygodę z czytaniem.

Ta propozycja to:

  • duża czcionka
  • wciągająca fabuła
  • ważny temat – przyjaźń
  • piękne ilustracje
  • dodatkowe teksty dotyczące przyjaźni
  • wypowiedzi napisane przez psychologa dziecięcego oraz trenera metody “Porozumienie bez przemocy”
  • cytaty i przysłowia dotyczące przyjaźni
  • tekst o życiu Inuitów napisany przez etnologa
  • niespodzianka – wspólna fotografia twojego dziecka, jego przyjaciela i niedźwiedzia!

Pliki do pobrania

Piszą o Nas na innych portalach

Portal Juniorowo:

Portal Tylko dla Mam:

Blog Nasz zaczytany świat

Oto koto – nauka przez zabawę:

Blog Nasze Bąbelkowo

Opinie

Leon, 5 lat – opinia o książce Okulary

Wszystko mi się podobało, a najbardziej układanie wyrazów z rozsypanki literowej. Najtrudniejsza była krzyżówka. Najłatwiejsze zadanie to wykreślenie obrazków, które nie pasują do wiersza. Najbardziej myślałem, kiedy miałem znaleźć różnice. Zdobyłem 37 punktów. Podobało mi się, że zadania były do wierszyka, śmieszne było to, że, wiersz był o panu Hilarym, który szukał okularów, a miał je na nosie. Podobało mi się też to, że tu są zadania dodatkowe, na przykład jak się wykreśli wyrazy “okulary”, “piec”, “kanapa”, “buty” to powstanie alfabet. Chciałbym też zrobić zadania z innych książeczek, “Abecadło” i “Paweł i Gaweł”. Jestem wystarczająco duży, żeby zrobić takie zadania, możemy kupić taką książkę na prezent komuś z naszej grupy w przedszkolu.

Agata, mama 5-letniego Leona

Książeczka “Okulary” z wydawnictwa Sofijka trafiła do nas przedpremierowo.

Leon (5 lat) potrafi czytać i bardzo lubi rozwiązywać zagadki, labirynty i krzyżówki, a “Okulary” wciągnęły go na dobre 90 minut. Wykonywał wszystkie polecenia po kolei i nie chciał skończyć, dopóki nie zrobił ostatniego zadania.

Dla mnie “Okulary” były przede wszystkim okazją do bardzo miłego spędzenia wieczoru na kreatywnej zabawie – zadania nie są typowo “szkolne” z jedną dobrą odpowiedzią, wręcz przeciwnie – pobudzają do myślenia (np. zaprojektowania okularów bądź układania anagramów) i to rodzic jest potrzebny do oceny, czy polecenie zostało wykonane poprawnie. W książeczce są zadania bardzo różnego typu (spostrzegawczość, umiejętności językowe, rysowanie, liczenie) – mogłam obserwować co Leonowi przychodzi łatwo, a co sprawia trudność i lepiej poznać jego potrzeby rozwojowe. Dodatkowym atutem książeczki jest ścisłe powiązanie poleceń z tekstem wiersza Tuwima, dzięki czemu na wiele sposobów odkrywamy literaturę piękną.

Patrycja, mama 5-letniej Nadii

Polecam świetne książeczki dla dzieci wieku 5-8 lat.
W środku jest kolorowo, są naklejki pomocne do tego, pomocą jest wierszyk, który dziecku pomaga w odpowiedziach na pytania. Warte zakupu i wcale nie drogo.
My mamy już “Pawła i Gawła” i “Abecadło”, a niebawem dokupimy “Okulary” 🙂

Maria

Zanim otworzyłam książeczki “Sofijka” byłam przekonana, że to kolejne książeczki do nauki czytania metodą sylabową. Jakież było moje zdziwienie, gdy na kolejnych kartach zobaczyłam znane nam wszystkim wiersze oraz ciekawe zadania do wykonania. Choć książeczki są skierowane do dzieci w wieku 5-8 lat to moja Czterolatka była nimi zachwycona. Każda z trzech książeczek, jakie otrzymałyśmy – “Abecadło”, “Okulary” i “Paweł i Gaweł” – okazała się niezwykłą przygodą przez świat liter. Córka zna już wszystkie literki, potrafi pisać i była przeszczęśliwa, gdy zdobywając kolejne punkty mogła sobie wręczyć na koniec “odznakę”. Labirynty, rymy, krzyżówki, łączenie sylab, wymyślanie wyrazów, wyszukiwanie różnic, uzupełnianie obrazków naklejkami… i wiele innych ciekawych zadań sprawiło, że dzień z naszego “domowego przedszkola” wypełniony był w 100% “edukacją przez zabawę”. Czekamy na kolejne książeczki z serii i przesyłamy ogromne podziękowania Zosi i Jej mamie za stworzenie “Sofijki”!

Anna – psycholog wychowawczy. Mama 11-letniego Kuby, 8-letniego Michała, 5-letniej Marysi i rocznego Ignasia.

Za co cenię Sofijkę?

– Książeczka Sofijka wszechstronnie rozwija inteligencję dziecka. Ćwiczy wiele sfer, jak chociażby koordynację wzrokowo-ruchową, rozumienie tekstu, spostrzegawczość, koncentrację uwagi, samodzielność, motorykę małą, czyli sprawność rąk. Poza tym, pytania do tekstu pobudzają dziecko do refleksji nad codziennym życiem.
– Są różne stopnie trudności dla dzieci w różnym wieku, czy możliwości dziecka (np. znajdź 5, 8 lub 10 różnic w obrazkach), tak, że młodszy  6-letni czytelnik może też osiągnąć sukces, a starszy czytelnik 8-leni ma odpowiedni dla siebie poziom trudności. Podobnie sytuacja odnosi się do aktualnych możliwości i zdolności dziecka.
Dzieci uczą się przez zabawę, tzn. z przyjemnością i jakby niechcący, czyli nie traktują tego jako przykry obowiązek.
–  Dziecko doświadcza oceniania siebie samego. Ma tutaj okazję ćwiczyć wartość uczciwości (za każdą prawidłową odpowiedź przydziela sobie punkty). Trzeba samemu się szczerze ocenić. Nie jest to łatwe.
– Duża wolność i swoboda dla dzieci poprzez celowo sformułowane polecenia, np. „Jeśli masz ochotę, to pokoloruj”.
Sofijka wspiera także twórcze myślenie dziecka. Pytania otwarte dają dziecku przestrzeń na własne pomysły i aktywność.
Dziecko ma możliwość odniesienia widocznego sukcesu poprzez otrzymywane punkty za zadania.
– Dla dzieci zdolnych jest to dodatkowe wyzwanie i sprawdzenie siebie. A dla dzieci mniej zdolnych – ciekawa forma ćwiczeń.
– Sofijka stanowi atrakcyjną i bezpieczną formę spędzania przez dziecko czasu. Cisza i spokój na dobrą godzinę dla 8-latka.:)